Σελίδες

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Ας φανταστούμε.....Ευγένιος Τριβιζάς

Let's Imagine...: Eugene Trivizas at TEDxAthens 2013 "Uncharted Waters"






«Επιστήμη, Φαντασία, Δημιουργικότητα: οι 200 χρήσεις ενός συνδετήρα»


ΝΑΙ στη φαντασία και τη δημιουργικότητα, ΟΧΙ στην «άνυδρη» και στείρα γνώση! –δια στόματος Ευγένιου Τριβιζά, του μεγαλύτερου σύγχρονου «παραμυθά» διεθνώς.
Σε μια ομιλία-χείμαρρο, από αυτές που απογειώνουν τη φαντασία και συνεπαίρνουν μικρούς και μεγάλους, ο σύγχρονος απόγονος του Αισώπου αναφέρθηκε στην «Επιστήμη, Φαντασία, Δημιουργικότητα: οι 200 χρήσεις ενός συνδετήρα».
«Η φαντασία αποτελεί το μαιευτήρα της επιστημονικής προόδου», ανέφερε ο κ. Τριβιζάς, τεκμηριώνοντας την άποψή του με μια από τις πιο γνωστές ρήσεις του Albert Einstein: «η φαντασία είναι σπουδαιότερη από τη γνώση, γιατί αγκαλιάζει το άγνωστο, αυτό που θα συμβεί στο μέλλον. Αντίθετα, η γνώση αναφέρεται μόνο στο γνωστό, σ΄ αυτό που έχει ήδη συμβεί…»
Ο κ. Τριβιζάς τόνισε ακόμη ότι στόχος της εκπαίδευσης δεν πρέπει να είναι τόσο η μετάδοση της γνώσης όσο η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και φαντασίας του παιδιού. Αναφέρθηκε , μάλιστα, και στα ευρήματα μεγάλης επιστημονικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο δείγμα πληθυσμού, από παιδιά νηπιακής ηλικίας έως ενηλίκους. Κύριο ερώτημα της έρευνας ήταν «Πόσες χρήσεις μπορεί να έχει ένας συνδετήρας;» και τα αποτελέσματα ήταν συγκλονιστικά: τα παιδιά ηλικίας 5 ετών «βρήκαν» από 145-200 χρήσεις σε ποσοστό 98%, ενώ οι ενήλικες δυσκολεύονταν να σκεφτούν πάνω από μια χρήση! Ενδιάμεσα, η φαντασία μειωνόταν δραστικά με την ηλικία: στην ηλικία των 8-10 ετών, μόνο τα μισά παιδιά (ποσοστό 50%) μπορούσαν να σκεφτούν 145-200 χρήσεις, ενώ στους εφήβους (13-15 ετών), το ποσοστό ήταν ακόμη μικρότερο (30%)!!!
Μαρία Βαρελή, υπεύθυνη γραφείου εκπαίδευσης και υγειονομικού χάρτη

Consider the Paperclip from Robert Smelser

2008 : Hoover γιορτάζει 100 χρόνια , μιας ευφυούς ιστορίας .

storia 1
storia 2
storia 3
storia 4
storia 5
storia 6
storia 7
storia 8
storia 9
storia 10
storia 11
storia 12
storia 13
storia 14
storia 15
storia 16
Murray Spangler εργασία :φύλακας νυκτερινής βάρδιας στην Canton,μια μικρή πόλη του Οχάιο. Ο Murray υποφέρει από άσμα,η σκόνη που ανασηκώνεται όσο καθαρίζει τις σκάλες και τα χαλάκια επιδεινώνει συνεχώς την κατάσταση της υγείας του. Θα βρεί την λύση .

Ενα κουτί από τα σαπούνια, ένας ανεμιστήρας, μια μεταξωτή μαξιλαροθήκη και ένα σκουπόξυλο ..Συναρμολογεί τα ετερόκλητα αυτά υλικά σε ένα ..,πρόκειται για την πρώτη ηλεκτρική σκούπα απορρόφησης ..Κάνει μια δοκιμή ..τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά .

Ο Spangler έχει επιχειρηματικός νου ,κατανοεί τις δυνατότητες που ενυπάρχουν στο εργαλείο που κατασκεύασε, προσπαθεί να βρει ένα τρόπο να το τοποθετήσει στην αγορά.Ο ίδιος δεν έχει οικονομική επιφάνεια ,δεν έχει ''πλάτες'' και δεν μπορεί να διακυνδυνεύσει, πρέπει να βρει κάποιον να τον χρηματοδοτήσει,αλλά πριν από όλα πρέπει να διαπιστώσει πως θα γίνει αποδεκτή αυτή η νέα παράξενη σκούπα.

Στέλνει το κατασκευασμά του να το δοκιμάσει η φίλη του , Susan Hoover. 'Ετσι θα κάνει την τύχη του. Η Σούζαν είναι μια οξυδερκής και έξυπνη γυναίκα . Δοκιμάζει για μερικές ημέρες την σκούπα στο σπίτι της και είναι ενθουσιασμένη . Με λιγότερο κόπο και σε λιγότερο χρόνο η σκόνη εξαφανίζεται .

Κουβεντιάζει για το κατασκεύασμα του φίλου της με το σύζυγο της William H. Hoover. Τον αποκαλούν “Boss” Hoover, ασχολείται με την παραγωγή και μεταπώληση δερμάτινων ειδών.
Ο ενθουσιασμός της γυναίκας του και η επιχειρηματική του διαίσθηση τον βοηθούν να κατανοήσει την δυναμική αυτού του  προϊόντος.

Εξαγοράζει τα δικαιώματα από τον Spangler και ξεκινά την παραγωγή σε μια γωνιά του καταστήματος του .Προσλαμβάνει έξη υπαλλήλους και κατασκευάζει 6 σκούπες την ημέρα .

Είμαστε στο 1908: Η Hoover γεννήθηκε.
Η μικρή αγορά της επαρχιακής πόλης που δραστηριοποιείται ο Hoover σύντομα είναι ανεπαρκής..να καλύψει τα φιλόδοξα σχέδια του επιχειρηματία ο οποίος αναρωτιέται πως θα μπορέσει να πουλήσει αυτό το προϊόν του σε όλη την επικράτεια. Αποφασίζει να δημοσιεύσει μια αγγελία στην Saturday Evening Post: όποιος ενδιαφέρεται να δοκιμάσει τη σκούπα στο σπίτι του δωρεάν για ένα δεκαήμερο μπορεί να το ζητήσει .

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποστείλουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος για δοκιμή σε ένα πολύ γνωστό κατάστημα της περιοχής τους το οποίο ο Hoover έχει επιλέξει σαν σημείο αποστολής των δειγμάτων . Η ιδέα είναι εξαιρετική,με αυτό το τρόπο η Hoover μπορεί να τοποθετηθεί σε όλη την αγορά ,οι καταναλωτές αισθάνονται εξασφαλισμένοι από την επωνυμία του καταστήματοςκαι ο καταστηματάρχης θα είχε ένα ποσοστό επί των πωλήσεων και την δυνατότητα να γίνει συνεργάτης της εταιρείας.

Πολυ σύντομα η ευφυής αυτή ιδέα δημιούργησε ένα δίκτυο πελατών και ένα δίκτυο επώνυμων καταστημάτων που προωθούσαν τα προϊόντα Hoover.

Mε το πέρασμα του χρόνου οι τεχνικές πώλησης βελτιώνονται . Ο “Boss” παρακολουθεί από κοντά με προσοχή και ενδιαφέρον το τρόπο με τον οποίοι πωλούνται τα προϊόντα. Ήδη από την αρχή της δραστηριότητας εκπαιδεύει πωλητές που πωλούν τη συσκευή από πόρτα σε πόρτα ,ταυτόχρονα στήνει καταστήματα για να αποδείξει στους πελάτες του τα πλεονεκτήματα καθαρισμού ''με την μέθοδο Hoover”.

Το εγχείρημα του Hoover είναι εκπληκτικό.
Την επιτυχία στην τοπική αγορά ακολουθεί το ενδιαφέρον για τις εξαγωγές .Το 1911 ξεκινά την πρώτη εμπορική συνεργασία με τον Καναδά ,το 1919 τοποθετείται στην Βρετανική αγορά .
Το 1932 εγκαινιάζεται η ιστορική έδρα της εταιρείας στο Perivale, West London. Η γρήγορη ανάπτυξη έχει σαν αποτέλεσμα σε λίγα χρονια η Hoover να δραστηριοποιείται εμπορικά και στις 4 ηπείρους.

Ο Hoover δεν είναι μόνο εξαιρετικός πωλητής και άνθρωπος του marketing,είναι ένας πραγματικός επιχειρηματίας, πολύ σύντομα κατανοεί ότι για να παραμείνει στην αγορά πρέπει να επενδύσει στην ανανέωση του προιόντος του .Και επειδή δεν έχει τις ειδικές γνώσεις προσλαμβάνει μια ομάδα από εξειδικευμένους τεχνικούς με τους οποίους επεξεργάζεται τα προγράμματα τεχνολογικής και σχεδιαστικής εξέλιξης των προϊόντων.Εν έτει 1909:δύο χρόνια μετά την εφεύρεση της σκούπας στη σκάλα μιας πολυκατοικίας στην Canton η Hoover είναι μια εταιρεία με πλάνο βιομηχανικής ανάπτυξης .

Η ανάπτυξη τα πρώτα χρόνια είναι τεράστια και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην συνεχή εξέλιξη των προϊόντων. Μετά από χρόνια έρευνας ,το 1926 κατασκευάζεται η πρώτη σκούπα για χαλιά . Ενώ μια μεταλλική ράβδος κτυπά απαλά το χαλί ,μια βούρτσα ανασηκώνει την σκόνη και την βρωμιά ,την οποία συγκεντρώνει απομακρινοντάς την από το περιβάλλον σε μια σακούλα.“Ξεσκονίζει, βουρτίζει , απορροφά!”, αυτό θα είναι λίγα χρόνια μετά το διαφημιστικό σπότ . Το σύστημα αυτό,εξελιγμένο σε βάθος και τελειοποιημένο παραμένει η τεχνολογική καρδιά των ηλεκτρικών σαρώθρων Hoover.

Το 1936, προηγούμενη της αγοράς ,κατοχυρώνει ένα σάροθρο με αφαιρούμενο σωλήνα ,στοιχείο το οποίο θα μετατραπεί σε σήμα κατατεθέν των σύγχρονων σαρώθρων.

Στο τέλος της δεκαετίας του ’30,η Hoover είναι ό πρώτος κατασκευαστής ηλεκτρικών σκουπών στις Ηνωμένες Πολιτείες.Τα πράγματα όμως αλλάζουν...είμαστε λίγο πριν τον δεύτερο πόλεμο ,με όλα τα επακόλουθα της οικονομικής αστάθειας ..η παραγωγή μετατρέπεται ώστε να υποστηρίξει τις πολεμικές επιχειρήσεις.

Το 1942 η Hoover διακόπτει την παραγωγή ηλεκτρικών σκουπών . Τα μηχανήματα μετατρέπονται για να κατασκευάζουν αλεξίπτωτα .και αλεξίσφαιρα . Η συμμετοχή της Hoover σε αυτή την προσπάθεια θα αποτελέσει αντικείμενο επαίνων από την κυβέρνηση.

Η γεναιόδορη ψυχοσύνθεση του Hoover είχε εκδηλωθεί και πριν από τον πόλεμο με την ίδρυση κέντρων ψυχαγωγίας για τους υπαλλήλους του ,σε ένα από αυτά είχε και την έδρα της η YMCA της Canton,την συμμετοχή του στο Διοικητικό Συμβούλιο του σχολείου της πόλης του και την εκλογή του ως δήμαρχος .

Ένας πεφωτισμένος επιχειρηματίας ,με ευαισθησία στις κοινωνικές ανάγκες των υπαλλήλων και της τοπικής κοινότητας .Η εποχή ήταν δύσκολη και ο πόλεμος απαιτούσε δεσμεύσεις σε βάθος.

Οι ειδήσεις από το Perivale πληροφορούσαν για τους βομβαρδισμούς των Γερμανών στην Μ.Βρεττανία. Ο Hoover δραστηριοποιείται και κατορθώνει να σώσει 84 αγγλόπαιδα μεταφέροντας τα στο North Canton και τα φιλοξενεί στα σπίτια των υπαλλήλων του .Στο τέλος του πολέμου τα παιδιά επιστρέφουν στην Αγγλία και διατηρούν τις επαφές τους με την εταιρεία.Πολλά από αυτά ως ενήλικες θα επιστρέψουν στην Αμερική και θα επιλέξουν να ζήσουν στο Ohio.Ο Hoover,οργανώνει συναντήσεις για αυτούς τους βετεράνους στην Canton και στην Αγγλία έτσι ώστε να αναπολούν την εμπειρία τους .

Το 1946, ξεκινά η παραγωγή στις νέες εγκαταστάσεις στο Cambuslang της Σκωτίας .Το 1948, sεγκαινιάζονται οι εγκαταστάσεις παραγωγής πλυντηρίων στο Merthyr της Ουαλίας ,με την παραγωγή αυτή θα γίνει η κυρίαρχη μάρκα στην αγορά της Βρεττανίας στην οποία ακόμη και σήμερα διατηρεί μια σημαντική θέση.

Η εξάπλωση του ομίλου Hoover συνεχίζεται και την δεκαετία του 0γδόντα όταν αναδιοργανώνεται η παραγωγή και η εταιρική δομή.Το εργοστάσιο του Perivale πωλείται και η παραγωγή των ηλεκτρικών σκουπών μεταφέρεται στο Cambuslang.

Το 1985, ξεκινά μια περίοδος αλλαγών στην ιδιοκτησία : Η Chicago Pacific Corp. εξαγοράζει την διεθνή δραστηριότητα της Hoover. Το 1989, η Maytag Corp. (δεύτερος κατασκευαστής οικιακών συσκευών στις ΗΠ) εξαγοράζει την Chicago Pacific και την Hoover. Το 1993,η Hoover Trading Company και η Hoover UK ιδρύουν τον όμιλο Hoover European Appliances Group.

Το 1995, η Candy εξαγοράζει από την Maytag Corporation το σύνολο της Hoover European Appliances Group,  συμπεριλαμβανόμενου και του δικαιώματος χρήσης του σήματος στην Ευρώπη,Βόρεια Αφρική και μέρος της Μέσης Ανατολής .Σήμερα η Hoover ηγείται στον τομέα των συσκευών περιποίησης δαπέδου στην Ιταλία.

Παράγει και εμπορεύεται μια μεγάλη σειρά μεγάλων οικιακών συσκευών τοποθετημένη στην υψηλή διαστρωμάτωση της αγοράς με προϊόντα που εκσυγχρονίζονται συνεχώς και επιδοτούν επιδόσεις αιχμής και καινοτόμο σχεδιασμό.

"Προσαρμογή "Οι πρωταγωνιστές του cleaning στο κόσμο . Hoover: οι ρίζες ενός Αμερικάνου Γίγανατα " Silvia Cappelletti - GSA 6/2007".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου