ΝΑΙ στη φαντασία και τη δημιουργικότητα, ΟΧΙ στην «άνυδρη» και στείρα γνώση! –δια στόματος Ευγένιου Τριβιζά, του μεγαλύτερου σύγχρονου «παραμυθά» διεθνώς.
Σε μια ομιλία-χείμαρρο, από αυτές που απογειώνουν τη φαντασία και συνεπαίρνουν μικρούς και μεγάλους, ο σύγχρονος απόγονος του Αισώπου αναφέρθηκε στην «Επιστήμη, Φαντασία, Δημιουργικότητα: οι 200 χρήσεις ενός συνδετήρα».
«Η φαντασία αποτελεί το μαιευτήρα της επιστημονικής προόδου», ανέφερε ο κ. Τριβιζάς, τεκμηριώνοντας την άποψή του με μια από τις πιο γνωστές ρήσεις του Albert Einstein: «η φαντασία είναι σπουδαιότερη από τη γνώση, γιατί αγκαλιάζει το άγνωστο, αυτό που θα συμβεί στο μέλλον. Αντίθετα, η γνώση αναφέρεται μόνο στο γνωστό, σ΄ αυτό που έχει ήδη συμβεί…»
Ο κ. Τριβιζάς τόνισε ακόμη ότι στόχος της εκπαίδευσης δεν πρέπει να είναι τόσο η μετάδοση της γνώσης όσο η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και φαντασίας του παιδιού. Αναφέρθηκε , μάλιστα, και στα ευρήματα μεγάλης επιστημονικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο δείγμα πληθυσμού, από παιδιά νηπιακής ηλικίας έως ενηλίκους. Κύριο ερώτημα της έρευνας ήταν «Πόσες χρήσεις μπορεί να έχει ένας συνδετήρας;» και τα αποτελέσματα ήταν συγκλονιστικά: τα παιδιά ηλικίας 5 ετών «βρήκαν» από 145-200 χρήσεις σε ποσοστό 98%, ενώ οι ενήλικες δυσκολεύονταν να σκεφτούν πάνω από μια χρήση! Ενδιάμεσα, η φαντασία μειωνόταν δραστικά με την ηλικία: στην ηλικία των 8-10 ετών, μόνο τα μισά παιδιά (ποσοστό 50%) μπορούσαν να σκεφτούν 145-200 χρήσεις, ενώ στους εφήβους (13-15 ετών), το ποσοστό ήταν ακόμη μικρότερο (30%)!!!
Μαρία Βαρελή, υπεύθυνη γραφείου εκπαίδευσης και υγειονομικού χάρτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου