Σάββατο, 17 Νοεμβρίου 2012

Διευκρινίσεις για τη διδασκαλία της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Διευκρινίσεις για τη διδασκαλία της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας στον Τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών στη Β΄ Τάξη Ημερήσιου και στη Γ΄ Τάξη Εσπερινού ΕΠΑΛ- Ενδεικτικοί τίτλοι Ειδικών Θεματικών Δραστηριοτήτων, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας , οι οποίες έχουν ως εξής:

Σε συνέχεια της ανωτέρω σχετικής εγκυκλίου, σας αποστέλλουμε διευκρινήσεις που αφορούν στο περιεχόμενο της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας στον Τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών.
Βασικός σκοπός των ερευνητικών εργασιών είναι η ανάπτυξη των μεταγνωστικών δεξιοτήτων μέσω της διαδικασίας «μαθαίνω πώς να μαθαίνω». Δεδομένου ότι βασική παράμετρος της διαδικασίας «μαθαίνω πώς να μαθαίνω» είναι η βιωματική προσέγγιση της γνώσης προτείνεται στο πλαίσιο της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας να προγραμματίζονται εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους σχετικούς με το αντικείμενο του Τομέα (π.χ. Λογιστικά γραφεία, Τράπεζες, Τουριστικά γραφεία κ.ά.) προκειμένου οι μαθητές να γνωρίζουν τους χώρους αυτούς. Η εκπαιδευτική επίσκεψη προϋποθέτει σχετική προετοιμασία, αναλυτική παρουσίαση κατά τη διεξαγωγή της και παρουσίαση των συμπερασμάτων με την ολοκλήρωση της επίσκεψης..
Θα ήταν επίσης χρήσιμο η οργάνωση από τους ίδιους τους μαθητές: α) είτε επίσκεψης διακεκριμένου επαγγελματία στον χώρο του Σχολείου που θα μιλήσει για διάφορα επίκαιρα οικονομικά θέματα (όπως: Η συμβολή της Ναυτιλίας ή του Τουρισμού στην ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας, Η μικρομεσαία επιχείρηση στην Ελλάδα κά), β) είτε ημερίδας/ συνεδρίου με τίτλο σχετικό με τα ενδιαφέροντα των μαθητών και το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
Αναμφίβολα, θα ήταν ενδιαφέρον για τους μαθητές, κυρίως λόγω της οικονομικής κατάστασης της Ελλάδας, –να «μελετήσουν» / «ερευνήσουν» θέματα όπως:
«Τα δάνεια στην Ελλάδα», «Οικονομική κρίση στην Ελλάδα τον 19ο, 20ο και 21ο αιώνα», «Η ανεργία των νέων στην Ελλάδα», «Η λειτουργία των Τραπεζών», «Το ηλεκτρονικό εμπόριο», «Τα Οργανογράμματα Επιχειρήσεων και Οργανισμών», «Θέματα σχετικά με την επίδραση της διαφήμισης στη δημιουργία καταναλωτικών προτύπων», κά.
Ενδεικτικά, αναγράφονται μερικά από τα ήδη εγκριθέντα θέματα Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας, Τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών.
1) Η δομή και διοικητική διάρθρωση μιας σύγχρονης επιχείρησης.
2) Φτιάχνω το δικό μου e- shop.
3) Εικονική επιχείρηση παραγωγής και πώλησης βοτάνων.
4) Δημιουργία εικονικής επιχείρησης : «Συνεταιρισμός παραγωγής και εμπορίας.
5) Το δικό μας κυλικείο.
6) Εικονική επιχείρηση «Καστράκι».
7) Δημιουργία εικονικής επιχείρησης «Λειτουργία Τουριστικού Γραφείου».
8) Δημιουργία εικονικής επιχείρησης «Λειτουργία Λογιστηρίου».
9) Δημιουργία εικονικής επιχείρησης Ξενοδοχειακής μονάδας.
10) Ιδρύοντας τη δική μου επιχείρηση : Παρόν και μέλλον μιας καινοτόμου επιχειρηματικής δραστηριότητας.
11) Δημιουργία εικονικής Ο.Ε. Παραγωγής- Εμπορίας χρωμάτων με χρήση αυτοματισμών.
12) Τυποποίηση και εμπορία αγροτικών προϊόντων. Ηλεκτρονικό Εμπόριο- Χρήση εφαρμογών.
13) Εικονική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης Η/Υ και δικτύων (συνεργασία με Τομέα Πληροφορικής).
14) Πράσινη επιχειρηματικότητα.
15) Το προφίλ των κυρίων επαγγελμάτων σε Ξενοδοχεία 5 αστέρων της Κασσάνδρας. Η σύγκριση αυτών με αντίστοιχες ξενοδοχειακές μονάδες της Ρόδου, Κρήτης και Μυκόνου.
16) Δημιουργώ τη δική μου διαφήμιση.
17) Φοροτεχνικά (Συμπλήρωση φορολογικών εντύπων και υπολογισμός φόρου εισοδήματος).
18) Εξερευνώ, μαθαίνω και προβάλλω εναλλακτικά την άγνωστη Ελλάδα.
19) Το φαινόμενο του Τουρισμού και οι οικονομικές επιδράσεις του.
20) Οι οικονομικές επιπτώσεις του τουρισμού στην περιοχή μας.
21) Ο Τουρισμός στην Αχαϊα.
22) Οι κυριότερες ειδικές μορφές Τουρισμού.
23) Τουρισμός Υγείας.
24) Νομός Ημαθίας: Ξεκινήστε το ταξίδι σας σήμερα.
25) Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικονομιών διαφορετικών χωρών.
26) Παγκοσμιοποίηση.
27) Το καλάθι του νοικοκυριού και οι επιπτώσεις στα εισοδήματα.
28) Η ανεργία και οι επιπτώσεις της στην οικονομία και την κοινωνία.

Συνήθως η βασική δομή της μεθόδου των «Σχεδίων Εργασίας» ή «Ερευνητικών Εργασιών» ή Project είναι η ακόλουθη:
Α) Εντοπισμός προβλήματος κυρίως μετά από συζήτηση με τους μαθητές.
Β) Ανακοίνωση διδακτικών στόχων.
Γ) Συλλογή δεδομένων
Δ) Ερμηνεία δεδομένων
Ε) Συμπεράσματα
Δεδομένου ότι η αξιολόγηση αποτελεί συνέχεια της διδακτικής μεθόδου, η αξιολόγηση της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας γίνεται βάσει των αποτελεσμάτων/ συμπερασμάτων των «Σχεδίων εργασίας» ή «Ερευνητικών Εργασιών».
Ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση κάθε προαναφερόμενου σταδίου εξαρτάται από τις ανάγκες των μαθητών και τις υλικοτεχνικές υποδομές του σχολείου.
http://www.esos.gr/dimosia-ekpaidefsi/defterovathmia/item/30680-dieykriniseis-gia-ti-didaskalia-tis-eidikis-thematikis-drastiriotitas.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου